Osoby prowadzące aktywny styl życia, łączące pracę, naukę i wychowanie dzieci czasami o czymś zapominają. To nic złego – zdarza się nawet najlepszym. W przypadku paczek zamawianych do paczkomatu rodzi to łatwy do rozwiązania problem. Jak należy postępować, jeśli nie zdąży się z odebraniem paczki z paczkomatu w stosownym terminie?

To proste. Paczka w paczkomacie, która nie zostanie odebrana w terminie, będzie przewieziona do Punktu Obsługi Paczek firmy Inpost. W zależności od lokalizacji punkt odbioru paczek może znajdować się w odległości kilku lub kilkunastu kilometrów od urządzenia. Na stronie internetowej firmy kurierskiej łatwo sprawdzisz, do którego punktu odbioru paczek trafiła Twoja przesyłka.

Czym jest paczkomat – jak działają automatyczne skrytki pocztowe?

Paczkomaty InPost cieszą się dużą popularnością wśród zabieganych osób, które często dokonują zakupów za pośrednictwem internetu. Paczkomaty to nic innego jak system skrytek pocztowych, jakie znamy z placówek poczty. Automatyczne skrytki pocztowe pojawiają się w dużych i małych miastach. Takie paczkomaty są obsługiwane przez intuicyjny w obsłudze ekran. Dzięki temu w punkcie nie musi przebywać pracownik firmy kurierskiej, a same skrytki są dostępne dla odbiorców paczek przez całą dobę.

Paczkomaty InPost ustawiane są w wielu dogodnych lokalizacjach. Znajdziemy je między innymi obok supermarketów, urzędów, na stacjach benzynowych, czy obok węzłów komunikacyjnych. InPost to najpopularniejszy operator systemu paczkomatów w Polsce. Usługę dostarczenia paczki do paczkomatu wprowadzono do Polski kilka lat temu. Obecnie InPost posiada sieć 2750 paczkomatów w 428 miejscowościach. Na przestrzeni lat ponad 10000 sklepów internetowych zaczęło oferować możliwość odebrania zamówionych towarów w paczkomatach (na początku ta usługa była dostępna w ponad 3000 sklepów działających w internecie).

Popularność dostarczania przesyłek do paczkomatów rośnie z roku na rok. To niezwykle wygodna i stosunkowo tania opcja dla klientów sklepów internetowych. Sposób działania paczkomatów nie jest skomplikowany. Wszystko opiera się na szerokiej sieci punktów, w których można ustawić automat ze skrytkami na paczki i listy. Nadawanie przesyłki do paczkomatu odbywa się na stronie firmy, która je obsługuje. Paczkę do paczkomatu mogą nadać zarówno firmy, jak i klienci indywidualni. Nadawca zanosi przesyłkę do paczkomatu i umieszcza ją w odpowiednich rozmiarów skrytce.

Po przejściu krótkiego procesu zamawania przesyłki na ekranie urządzenia, drzwi skrytki zostaną zamknięte, a paczka będzie bezpiecznie oczekiwać na odbiór przez kuriera. Paczka w paczkomacie może zostać zarejestrowana i opłacona bezpośrednio w maszynie, jak i za pośrednictwem internetu. W stosownym czasie odbierze ją kurier zatrudniony w firmie zajmującej się transportem przesyłek.

 

Przekroczony termin odbioru przesyłki z paczkomatu – gdzie jest moja paczka?

W przypadku, gdy klient zapomina o odebraniu przesyłki z paczkomatu, istnieje kilka opcji, by przedłużyć jej odbiór. Wszystko zależy od tego, czy do odbioru paczki zostało mniej niż 12 godzin, czy przesyłka została już zabrana do centrum paczek operatora automatu. Każdy z klientów, który korzysta z paczkomatów InPost, może jednorazowo przedłużyć pobyt przesyłki w paczkomacie.

Usługa przedłużenia możliwości odbioru paczki jest darmowa. Jeśli odebranie paczki uniemożliwia wyjazd do innego miasta, istnieje opcja wysłania SMS-a premium, który sprawi, że przesyłka będzie oczekiwała w paczkomacie przez całe 48 godzin. Istnieje także możliwość wydłużenia czasu, w którym będzie można odebrać paczkę za pośrednictwem aplikacji InPost nazywającej się Manager Paczek. Na koncie użytkownika, który zamierza dokonać przedłużenia, musi znajdować się minimum 8 złotych.

Mobilne paczkomaty: jak to działa?

Pojemność automatycznych skrytek pocztowych jest ograniczona. W przypadku niektórych lokalizacji, zwłaszcza na terenach wysoko zurbanizowanych może zdarzyć się, że klient oczekujący na przesyłkę otrzyma wiadomość, że paczka oczekuje na niego w mobilnym punkcie odbioru, zlokalizowanym w bliskim sąsiedztwie paczkomatu, do którego zamówił przesyłkę. Paczki i listy czekają na odbiorców w samochodzie kuriera. Gdy zwalniają się kolejne skrytki, kurier umieszcza przesyłki w paczkomacie. Specjalnie oznakowany samochód zawsze parkowany jest w możliwie bliskiej odległości od paczkomatu.

Najczęściej zdarza się, że jest to tylko kilka kroków od automatu. Powiadomienie o godzinach, w których mobilny paczkomat będzie oczekiwał na osoby odbierające paczki, zawsze jest umieszczona w mailu lub SMS-ie informacyjnym. Jeśli klient nie może odebrać przesyłki w mobilnym paczkomacie, w kolejnym dniu roboczym paczka powinna trafić do skrytki w paczkomacie. Podstawienie mobilnego paczkomatu nie skraca czasu odbioru przesyłki. Paczka będzie w paczkomacie przez 48 godzin, następnie trafi do centrum paczek, gdzie będzie oczekiwała na odbiór przez kolejne trzy dni.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

17 − cztery =