Podstawowa wada zakupów internetowych

Ograniczenie swobody robienia zakupów poprzez wprowadzenie zakazu handlu w niedziele przyczyniło się do wzrostu popularności sklepów internetowych. Wirtualne salony sprzedaży oferują nie tylko bogaty asortyment, ale często także konkurencyjne ceny. Niestety często zdarza się, że niskiej cenie towaru towarzyszą wysokie koszty przesyłki zamówienia. Okazuje się jednak, że istnieją sposoby na to, by oszczędzić na kosztach wysyłki.

Po pierwsze czas

Zazwyczaj większość sklepów internetowych oferuje kilka możliwości dostarczenia zamówionego towaru. Najszybszym sposobem na uzyskanie zamówienia jest skorzystanie z usług firmy kurierskiej. W tym wypadku jednak bardzo często za szybkość usługi trzeba odpowiednio dużo zapłacić. Jeśli ktoś pragnie oszczędzić na kosztach przesyłki, powinien zdecydować się na przesłanie paczki listem ekonomicznym za pośrednictwem tradycyjnej poczty. Rozwiązanie to jest polecane przede wszystkim osobom, którym nie zależy na czasie. Należy mieć świadomość tego, że kurier jest w stanie dostarczyć paczkę w ciągu jednego dnia, natomiast na przesyłkę wysłaną pocztą można czekać nawet tydzień.

Po drugie wartość zamówienia

W związku z tym, że wiele dni na paczkę może być dosyć męczące i uciążliwe, warto poszukać innego, lepszego rozwiązania. Okazuje się, że większość sklepów internetowych daje możliwość skorzystania z darmowej przesyłki za pośrednictwem kuriera. Aby skorzystać z takiej możliwości, należy jednak spełnić jeden warunek, a mianowicie – złożyć zamówienie o określonej wartości. Wielu sprzedawców stara się zachęcić klientów do składania większych zamówień, proponując zniesienie kosztów przesyłki do 0 zł, jeśli wartość koszyka przekroczy ustaloną kwotę. Coraz więcej osób, aby osiągnąć próg darmowej wysyłki, decyduje się na robienie zbiorowych zakupów internetowych z rodziną lub znajomymi. Kupując w ten sposób w łatwy i skuteczny sposób, można oszczędzić na kosztach wysyłki.

Po trzecie promocje

Trzecim sposobem na obniżenie kosztów przesyłki jest korzystanie z pojawiających się promocji. Niektóre sklepy internetowe, aby zachęcić do kupowania okresowo obniżają koszty przesyłki do 0 zł. Takie obniżki są często stosowanym chwytem marketingowym, z którego warto korzystać. Ciekawą promocję dla swoich klientów wprowadził również najpopularniejszy w Polsce serwis aukcyjny. Jego klienci mają możliwość wykupienia za 49 zł darmowej przesyłki przez cały rok wszystkich zamawianych produktów, których wartość przekracza 40 zł. Usługa polecana jest w szczególności osobom, które często kupują za pośrednictwem serwisu aukcyjnego. Opłacona z góry kwota 49 zł zwraca się już po 5-6 zakupach. Dobrym pomysłem na skuteczne obniżenie kosztów wysyłki jest zamówienie towaru za pośrednictwem sklepu internetowego i jego osobisty odbiór w sklepie stacjonarnym. Usługa, która początkowo była oferowana jako promocja, obecnie jest proponowana w standardzie zwłaszcza przez duże sklepy z odzieżą lub elektroniką. Dzięki temu klient może dokonać zakupu bez wychodzenia z domu i odebrać zamówienie w dogodnym dla siebie terminie, bez ponoszenia żadnych kosztów przesyłki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

6 + dziesięć =